Waarom Bewegen Goed Voor Jou Is

Zit jij ook vast in oude routines en wordt het nu gewoon eens tijd om deze te doorbreken? Lees dan nog even verder…

Je weet dat het goed voor je is en dat je eigenlijk iets meer moet bewegen om je lichaam gezond te houden en je conditie op peil. Maar door alle drukte van de dag en waarschijnlijk ook nog eens een drukke baan, heb je aan het einde van de dag geen puf meer om nog uit die bank te komen. Logisch dat sporten dan ook wel het laatste is waar je aan denkt.

Maar als je iets echt wilt dan kan je dit ook bereiken. Het is alleen een kwestie van discipline (hoe sterk is jouw verlangen) en plannen zodat ook jij jouw doel kan bereiken. Maar hoe doe je dat?

Begin met een plan

Ga eens na hoe jouw dagen er op dit moment uitzien. Sommige activiteiten behoren tot jouw dagelijkse routine en nemen een bepaald deel van de dag in beslag. Maar waarschijnlijk ben je niet 24/7 bezig met routine. Als dit zo is dan zou ik je aanraden daarin iets te veranderen. Ga ook tijd inplannen om iets aan sport te doen. Als je kiest voor een sport zoals hardlopen dan ben je niet afhankelijk van een vaste tijd en kan je dit op ieder moment van de dag doen. Je kunt er ook voor kiezen om thuis met een workout DVD te bewegen of je hebt misschien een hometrainer staan. Belangrijk is wel dat je vastlegt hoe jouw bewegingsschema eruit ziet en de afspraken met jezelf ook nakomt. In de praktijk blijkt dat datgene wat je opschrijft een extra motivator is om het ook te gaan doen.

Doe het samen

Misschien vind jij het leuker om samen met een vriend/in te bewegen. Zoek een partner in crime en ga samen voor jullie doel. Samen is leuker dan alleen.

Houd vast aan een 90 dagen plan

Onderzoeken hebben uitgewezen dat wannneer wij 90 dagen na elkaar een bepaald patroon doen dit uiteindelijk in ons systeem zit. Via neurotransmitters in onze hersenen leggen wij een nieuw pad aan voor ander gedrag. Beginnen met sporten/bewegen is ander gedrag als je dit tot nu toe niet gewend was. Als je bewegen 90 dagen volhoudt dan verander jij van onbewust onbekwaam in onbewust bekwaam zodat je aan het einde van de rit er niet eens meer over hoeft na te denken en je gewoon gaat!!Fit zijn en fit blijven, heeft niet alleen maar met gewicht te maken: zowel lichamelijk als geestelijk is het belangrijk dat je goed in je vel zit. Maak dus de tijd vrij en beweeg!! Je verdient het!

Denk je dat je met deze tips iets kunt veranderen in jouw bewegingspatroon? Ik zou zeggen probeer het uit en als het jou lukt dan weet je dat het werkt en kan je het in iedere situatie die jij wilt veranderen doorvoeren.

Geplaatst in Uncategorized

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*